Kakaolu Cupcake Tarifi


Daha önce tarifini burada yayınladığım Limonlu Cupcake'lerimi kakaolu olarak da yapıp instagram da paylaşmıştım. Tarifi soranlar olmuştu herkese tek tek yazmak yerine blogta da yayınlayayım dedim. Aslında biraz a kendim için tarifleri buraya yazıyorum çünkü bir yere kaydediyorum sonra aramak zor geliyor :D

Cupcake tarifinde bardakla, kaşıkla malesef ölçü tutmuyor mutlaka gr'la malzemeleri koymak gerekiyor. Daha önceki tarifteki ölçülere aslında sadık kalarak bir miktar unu kakao ile değiştiriyoruz sadece.




Kakaolu Cupcake Tarifi;

100 gr un
20 gr kakao
140 gr pudra şeker
1 tutam tuz
1 paket kabartma tozu
40 gr tereyağı
1 yumurta
120 ml süt
1/4 çay kaşığı vanilya özütü veya 1 paket vanilya

Fırınınızı 175°'ye ayarlayın ve önceden ısıtın.

Un, kakao, pudra şekeri, tuz ve kabartma tozunu elekten geçirerek karıştırın. Ardından tereyağını ekle ve çıtırımsı bir toz haline gelene kadar karıştırın. Yumurta, süt ve vanilyayı ayrı bir kapta çırpın. Toz karışımın içine ekleyerek iyice karıştırSonra cupcake kağıtlarına doldurmaya başlayın.

Cupcakeler 15 dakikada pişiyor. Fırından çıkarıldığında cupcakeleri hemen tepsiden alın ve soğuması için bir kenara koyun ki




Ben üzerini renkli frosting ile süsleyebilmek için daha önceki tarifteki vanilyalı buttercream frostingi kullandım ama frostingi de kakaolu yapmak için;


Kakaolu Buttercream Frosting:
 
  • 80 gr tereyağı
  • 250 gr pudra şekeri
  • 20 gr kakao
  • 1/2 çay kaşığı vanilya özütü
  • 3 yemek kaşığı süt


Süt haricinde tüm kuru malzemeleri önceki tarifte de olduğu gibi elekten geçirin. Elde veya makinede çırparak iyice karıştırın. Sonra tereyağını ekleyin. Toz haline geldiğindeyse vanilya-süt karışımını ekle ve kıvamı açılana kadar karıştırın. 



Afiyet olsun :)




Yorumlar

  1. ellerine sağlık begümcüm harika görünüyorlar ;)

    YanıtlaSil
  2. harika oldu, çok ta lezzetli teşekkürler tarif muhteşemm!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 2

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 1