Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 3

Türkiye'de yapılacak tüm işlemler bitti, konsolosluk pasaportunuza MVV - D tipi vizenizi bastı, eşyalarınızı, evinizi hallettiniz, o zaman sıradaki uçak biletlerinizi alıp yepyeni hayatınıza uçmak olacaktır.

Biz 2 kişi için 7 valiz, toplam 135 kilo ile :D Amsterdam'a uçtuk. Eşyalarınızı kargo ile göndermeyi pek düşünmeyin hem pahalıya gelecektir, hem de gümrükten çıkmaları uzun sürecektir. Onun yerine bir daha uçak bileti alıp kendiniz alıp getirin, hem daha kısa sürer hem daha ucuza gelir inanın. İşim gereği bir dönem yurtdışına yolladığım kargolardan edinilmiş tecrübelerdir :)



Uçaktan indik ve pasaport kontrolünde ne soracaklar acaba diye düşünüyoruz, öyle ya schengenle bile gelince ne için geldin , kaç gün kalacaksın, nerede kalacaksın diyen adamlar temelli yerleşmeye gelmişiz heralde biraz birşeyler sorarlar diye, elimizde de bir sürü evrak bekliyoruz. Memur pasaportalarımıza baktı ve sadece "Hoşgeldiniz" dedi ve yepyeni hayatımız başladı.

Geldiğinizde yapılması gereken işlemleri özetlemeye çalışacağım. Öncelikle kayıt yaptıracağınız bir adrese ihtiyacınız var bunun içinde otelde vs kalmıyor olmanız gerekiyor. Aksi takdirde işlemleri başlatmanız mümkün değil. Geçici ya da kalıcı bir ev tutup kontrat yapmış olmanız lazım öncelikle. Diyelim ki artık bir adresiniz var ilk yapmanız gereken bağlı bulunduğunuz şehrin belediyesinden randevu almak. Sonrasında randevu günü ve saati geldiğinde;
  • Pasaportlarınız 
  • Apostil yapılmış Formül A Doğum Sertifikalarınızın orjinalleri (nasıl ve nereden alındıklarını önceki postlarda detaylı olarak açıklamıştım.
  • Apostil yapılmış Formül B Evlilik Sertifikalarınızın orjinalleri
  • Tuttuğunuz ev için yaptığınız kontratın orjinali
ile belediyeye gitmeniz gerekiyor. Sonrasında sizin belgeleriniz ve vizenizi inceledikten sonra herhangi bir sorun yoksa sizin adınıza kayıt için bir form dolduracaklar. Bu formu dikkatlice inceleyip bir hata varsa mutlaka düzelttirin çünkü önemli. Evli iseniz de size ne zaman evlendiğinizi sorup her ikinizden de yeniden bir evlilik belgesine beyanınızı belirtecek şekilde imza atmanızı isteyecekler. Sanki nikah tazelemek gibi bence :D

Belediye kaydınızı yaptırdığınızda size posta kutunuzu 3 hafta sonra bir zarf geleceğinden bahsedecekler işte bu zarf çok önemli. Bu zarfla birlikte size "BSN Numaranız" (Burger Service Number) gelecektir. Bu numara sizin sosyal güvenlik, vergi numaralarınız olacaktır.



Sonrasında yapmanız gereken ise seçtiğiniz banka şubesinden randevu alıp (evet bankanızı kendiniz seçeceksiniz) randevu saati ve gününde gitmek olacaktır. Biz ABN Amro 'yu tercih ettik. Expatların en çok tercih ettiği, ingilizce arayüzü olan bir banka. Hesap açtırmaya giderken pasaportlarınız ve iş kontratınız yanınızda olmalı. Sonrasında size hesap açılacak ama açıldı diye sevinmeyin öyle hemen kullanılamıyor. Ev adresinize toplam 5 posta alacaksınız. Tüm bu postalar bir araya geldiğinde size verilen kağıtlardaki adımları takip edip hesabınızı aktive ediyorsunuz ve kullanabiliyorsunuz. Bizimkilerin bir araya gelmesi 8 gün sürmüştü malesef. 

Eşlerden birinin işi nedeniyle gelinmiş ise tek bir hesap açılıp o hesaba bağlı 2 farklı debit kart gönderilecektir. 

Banka hesabınız açıldığında BSN'niz henüz olmadığı için size BSN zarfınız ulaştığında bizzat bankanızın herhangi bir şubesine giderek BSN'ninizi bildirmeniz gerekmektedir.

Sonrasında ise IND ofisten size bir mail gelecektir, oturum ve çalışma izninizin de yer aldığı kimlik kartlarınızın çıktığına dair. Sizin kayıtlı bulunduğunuz şehirdeki IND ofisine pasaportlarınız, evlilik ve doğum sertifikalarınızın aslı ile (bazen istenmiyor ama yanınızda bulundurun sorabilirler) gidip kimliklerinizi teslim alıyorsunuz. Bunun için de randevu alabilir ya da doğrudan gidip sıra numarası ile işlem yaptırabilirsiniz.

Eğer bizim gibi ilk ay için şirketin geçici tuttuğu ev üzerinden bu işlemleri yaptıysanız, kendi tuttuğunuz eve geçince tekrar tutuğunuz evin bulunduğu belediyeye gidip yeniden adres kaydınızı yaptırmanız gerekmektedir.

En son artık kalıcı olarak yerleştikten sonra yapmanız gereken işlem ise Türk konsolosluğuna (Rotterdam konsolosluğuna gittik biz) gidip Türkiye'deki adres kaydınızı artık yaşadığınız ülkeye aldırmak olacaktır. 

Bu adım genel olarak unutulsa da önemli bir adım çünkü hem cezası var, hem aldırmadığınız takdirde Türkiye'de size SGK borcu işlemeye devam edecektir, hem de seçimlerde oy kullanma hakkınız olamayacaktır. Gerçi birşey olmayacaktır ama siz yine de gidip oyunuzu kullanın kendinizi tatmin etmiş olursunuz :D

Tüm bu aşamaları yaptıysanız, hoşgeldiniz o zaman yepyeni hayatınıza, tadını çıkarın ;)


Yorumlar

  1. merhaba yazdiklariniz okudum merak etiklerim var umarim yardimci olursunuz.

    yaklasik 1 yil once esim hollanda dan beni istek etti bu arada 10 yillik evliyiz 2 de kizim var. istek kabul oldu ama ben konsolosluga gitmedim aramizda cikan sorunlar yuzunden . simdi tekrar basvuru yaptı benim icin. merak ettigim ise ne tur sorular soruluyor ve evraklar nelerdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogta da okuduğunuz gibi biz buraya expat olarak geldik. Gerekli belgeleri topladık yolladık, sonrasında bizim pasaportumuza vizemizi bastılar geldik ve doğrudan oturum kartımızı aldık. Herhangi bi mülakat, görüşme vs süreci yaşamadık yani. Dolayısıyla sizin süreciniz çok farklı olduğu için bu konuda bi bilgim yok malesef.

      Sil
    2. mulaktla ılgılı sorun ve endısem yok tabıkı hersey gercek sadece puruzlerı ortadan kaldırrsam daha rahat edıcem dıye sordum bılgınız vardır dan yola cıktım.
      ama yınede saolun

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 2

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 1