Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 1

Bize en çok soru gelen bir diğer konu da sanırım başvuru süreci nasıl oluyor , neler gerekiyor. Biz de başvuru aşamasında tam olarak ne yapılacak diye daha önce giden arkadaşlarımıza danışarak bu süreci atlatmaya çalışmıştık. Tabi bizim için bu süreci yürüten "Expat Manangement Group" diye bir danışman şirket de vardı. Tabi her şirket bir danışman şirket ayarlamayabilir ama sorun değil zaten çok karmaşık bir başvuru süreci olmayacaktır. 

Tüm bu süreçte neyi hangi sıra ile yaptık paylaşmak istiyorum, bizden sonra gelecekler için umarım faydalı olur :)

Öncelikle 3 aşamadan oluşan bir süreç bu.

Beginjnhof - Amsterdam

İlk Aşama için gerekli evraklar:  TEV - Toegang en Verblijf

  1. Antecedents Declaration  / Bu formları çift olarak gidecekseniz her iki kişinin de kendisi için doldurup imzalaması gerekmektedir. Linkten  indirip doldurabilirsiniz.  https://ind.nl/EN/Documents/7601.pdf
  2. Declaration Sponsorship  / Bu formu sadece işe kabul alan taraf, yani vize işlemleri kimin üzerinden yürütelecek ise sadece o doldurup imzalayacak. Form yine linkteki gibidir.  https://www.ind.nl/EN/Documents/7621.pdf
  3. En fazla 6 ay içinde alınmış çok dilli uluslararası evlilik sertifikası / Bu tabi evli iseniz eşiniz için de başvuru yapılabilmesi açısından gerekmektedir. Bağlı bulunduğunuz nüfus müdürlüğüne giderek "Çok dilli uluslararası evlilik sertifikası ( formül B )" için bir dilekçe doldurmanız gerekmektedir. Yaklaşık yarım saat içinde belgeyi çıkarıp size vereceklerdir. Sonrasında şef, kalem müdürü vs imzalatmanız gereken sırayı söyleyeceklerdir size zaten ama apostilden bahsetmeyebilirler, çıkmadan apostil yaptırmayı da unutmayın yoksa malesef belgenin bir geçerliliği olmayacaktır. 
  4. Her birinizin pasaportaları / Pasaportunuzun bitim süresine 12 aydan az kalmışsa değiştirmiş olmanız gerekmektedir. Acil değiştirmeniz gerekiyorsa bakınız bir önce ki yazı :)

Tüm bu belgeleri hazırladıktan sonra yapmanız gereken şey bu belgeleri taratıp (pasaportalar da dahil) sizin için Hollanda'da süreci yürüten bir danışmanlık şirketi varsa onlara ya da şirketinize yollamanız gerekmektedir. ( Bu aşamada belgelerin ve pasaportların orjinalleri gönderilmiyor. )

İş için imzaladığınız kontratınız ve bu belgelerin çıktıları ile Hollanda'da sizin için ilk başvuruyu yapmaları gerekmektedir. Aslında işin en önemli kısmı ilk başvuru. Onay çıktıktan sonra zaten diğer işlemler onayı somut hale getirmekten ibaret olacaktır. 

Bu süreç için 4-5 hafta sürebileceği öngörülüyor genelde ama bizim onayımız 10 gün içinde çıktı. Yani o kadar beklemek zorunda kalmayabilirsiniz. 

Bir de aslında 3. maddede almanız gereken evlilik sertifikası ve sonrasında lazım olacak doğum sertifikalarının tam olarak sayısına bakıp (hatta biz birer tane de fazla aldık çünkü sonra oraya gidince lazım olabiliyor ) hepsini bir kerede alırsanız tekrar tekrar gitmek zorunda kalmazsınız. Bize Pendik Nüfus Müdürlüğü'ndeki herkes çok yardımcı oldu. Hatta normal işlemler için alınan sıra numarasına gerek olmadan içeri girip dilekçenizi bırakabilirmişsiniz. Dilekçeye gelince de o da nüfus müdürlüğünün içindeki panoda oluyor Formül A, Formül B, Formül C  dilekçesi şeklinde, ona bakarak yazabilirsiniz ki daha sağlıklı olacaktır.

Apostil olayına gelince de eğer apostilsiz olurlarsa her aşamada sorun çıkabileceği gibi buraya geldiğinizde konsolosluktan tekrar belge almanız gerekebilir ayrıca burada bir tercüme bürosuna tercüme için para vermeniz de gerekir ki işin zaman alması da cabası olacaktır. Bununla ilgili bir drama Stadskantoor Gemeente'de (Belediye Meclisi Ofisi gibi bir anlamı var ) denk geldik. Yunan bir ablamız inatla evraklarında sorun olmadığı konusunda dirense de apostil olmadığı için tercüme yaptırması gerektiğini yaklaşık 45 dk boyunca anlatan memurların sabrına hayran oldum. Yunanistan, bu evrakları alma konusunda sorun yaşatan bir ülkeymiş zaten neyse ki çok şükür Türkiye bu konuda sorunsuz bir ülke.

2. aşama ve gerekli evraklar bir sonraki yazıda ;)

Yorumlar

  1. 2. aşamayı ve evrak listesini merakla bekliyoruz Begüm Hanım :) hatalı davranmamamız için çaba sarfediyorsunuz, şahsıma adına teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle size de bu süreçte kolaylıklar diliyorum, umarım sorunsuz geçirirsiniz bu dönemi :) Yarın ya da yarın akşam yayınlamayı planlıyorum 2. aşamayı. İlginiz için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Yazıda bahsettiğiniz doğum belgesi de çok dilli olarak mı veriliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Formül A olan belgeyi alacaksınız çok dilli uluslararası doğum sertifikası yani ve apostil ettirmeniz gerekiyor yine belgeyi aldıktan sonra yoksa buraya geldiğinizde apostil olmazsa geçerliliği olmayacaktır.

      Sil
  3. merhaba formül a ve formül b dökümanlarını hollandacaya çevirtmeye gerek oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tercüme ettirmeye gerek yok, sadece apostilli olması yeterli oluyor.

      Sil
  4. Merhaba, Amsterdam'da bir firmanın teklifini kabul ettim fakat 2 haftadır iş kontratını bekliyorum , sizce bu kadar uzun sürmesi normal midir? Sizin ne kadar sürmüştü ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok normal Dutch bunlar çünkü :D Burda her iş yavaş yapılır, ayrıca şu an tatil dönemi hemen herkes izinde yaklaşık 1 ay izne çıkıyor insanlar dolayısıyla daha da uzun da sürebilir. Bizde süreç kısa sürmüştü ama herhangi standart zamanlaması yok bu durumun.

      Sil
  5. Merhaba, ben 1. aşama için evlilik ve doğum belgeleri almıştım, fakat apostil olayını bilmiyordum, ilk defa sizden duydum. Belgenin üstünde kaşe, imza ve mühür var. Onay aşamasında sorun çıkmadı, ama oraya gittiğimde de kullanmak üzere tekrar birth cert. alacağım. Apostil dediğiniz şey aslında nedir? Nüfus Müdürlüğü dışında bir yere gitmeye gerek var mı bu işlem için ve belgenin apostilli olduğunu nasıl anlarız? :)
    Teşekkürler şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hollanda'ya geldiğinizde Hollanda hükümetine vs verilecek olan belgeler eğer apostilli değilse buraya kaydınız yapılmayacaktır. Daha önce apostilsiz buraya yapılamaya çalışılan kayıtların belediye ve ind tarafından reddildiğini gördüm. O nedenle sonraki aşamalarda apostilsiz işlem yapmamalısınız. Apostil kaymakamlıkların bünyesinde yapılmaktadır. Nüfus müdürlüğün imza ya da kaşesi değildir. Aldığınız belgelerin arkasına birkaç sayfa şeklinde eklenecektir.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Yok ya özlemek değil, gözüme kedi kaçtı...

Ev Bulmak ve Ev Kiraları