15 Nisan 2013 Pazartesi

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Doğumgünü, babyshower, bekarlığa veda partisi ya da kına gecesi ya da ya da başka kutlamalarınız için süsleme olarak kullanabilceğiniz kağıt ponponları birçok düğün ya da organizasyon görmüşsünüzdür. 




Geçen gün yaparken yapımını blogta paylaşmak aklıma geldi o nedenle cumartesi günü fırsat bulduğum 10 dk içinde can havliyle hem yaptım hem fotoğraflamaya çalıştım. Gerçi fotoğraflara bakınca can havliyle olduğunu sizde anlayacaksınız zaten. Neyse önemli olan nasıl yapıldığı :)

Ponponların yapımı için öncelikle renkli pelur kağıda ihtiyacımız var ama biliyorum ki öyle kırtasiyeye gidip bulanabilecek bir kağıt değil. Yani beyazı her yerde var da renklisi biraz zor bulanabiliyor. O nedenle böyle bir durum için ben herkesin kolay ulaşabileceği krapon kağıdıyla yapımını anlatacağım. Herkesin ilkokuldan çok yakından tanıdığı adını hiç doğru söyleyemediği o kağıt işte.


Bu arada küçük bir uyarı bu 2 kağıt dışında denemeyin diğer kağıtlarla sonuç hüsran olacaktır. İnce dokulu kağıtlar lazım ponponlar için.


Bu kağıdı açıp önce 2'ye katlıyoruz


Sonra bu sefer dikine tekrar 2'ye katlıyoruz.


Daha sonra katladığımız yerlerden tüm kat yerlerini kesiyoruz.



Böylece 4 birbirinden ayrı uzun dikdörtgen parça elde ediyoruz. Bu parçaların hepsi üst üsteyken yelpaze şeklinde kağıdın sonuna kadar katlıyoruz.


Katladıktan sonra ortasından ip, tel, kurdele yardımıyla bağlıyoruz sıkıca.


Sonra çiçeğin uçları güzel görünsün diye uçlarını hafif yuvarlak olacak şekilde kesiyoruz. Her iki tarafa da uyguluyoruz.


Sonra her bir katı önce dıştaki kağıtları sonra içteki kağıtaları yavaşça çekerek dışa doğru açamaya başlıyoruz. Her bir kat için sabırla yapıyoruz. Ama tabi fazla hızlı çekmiyoruz yırtılmasın.


Açmaya işlemi bittikten sonra işte ponponunuz bu hali alıyor.

Ponponu yaparken ben tek renkten yaptım ama 4 katta da her birine ayrı bir ton kullanarak ebruli bir ponpon yapmak da mümkün.

Bu boy bir kağıdı bu şekilde katlayarak orta boy bir ponpon elde ediliyor ama daha büyük yapmak için daha fazla krapon kağıdından daha büyük yelpazeler katlayabilir ya da pelur kağıdı istediğiniz boyutta kesebilirsiniz.

17 yorum:

  1. böyle şeyleri hemencecik deneyebilmek için birazcık vakit diliyorum :( çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık işimin bu olmasının en güzel yanı evet vaktim yok 1saatlik uyku ile duruyorum ama bunları ve diğerlerini yapmaktan:) Senin de inşallah kendine zaman ayıracak vaktin olur kuzum gerçi yakında o vakti daha değerli kullanacaksın;)

      Sil
  2. çok güzel bir fikir bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratik de bir fikir belki uygulamak isteyen olur sonuçta organizasyon yaptırınca para ile satın alınan bir ürün;)

      Sil
  3. Ooo harika, pinterestte görüp kaydetmiştim ama henüz fırsatım olmadı yapmaya, çok beğendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında pelur kağıdı ile daha güzel sonuç veriyor renkli pelur kağıdı bulursun onunla dene canım;)

      Sil
  4. bende kızımın 1 yaş gününde mekanı süslemek için eşimle birlikte yapmıştım çok şık ve güzeller hatta davetliler doğum günü sonunda almışlardı bir kısmını:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi çok şık duruyorlar. ben de havalar düzelsin balkonda bir parti düzenlemeyi düşünüyorum konsept olarak bu ponponları kullanıcam inşallah :)

      Sil
  5. bende düğünüm için yapmayı düşünüyordum ama dediğin gibi pelur kağıt bulamadım bununla denerim artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında pelur kağıttan daha güzel oluyor hem daha soft renkleri oluyor. Pelur kağıdı eminönünden bulabileceğin gibi internette satan birçok siteyi çok rahat bulabilirsin canım. Ama alırken A4 boyutunda olanı değil top halinde olanı al onunla istediğin büyüklükte ponpon yapabilirsin.

      Sil
  6. Ne güzel olmuş:)
    Hem de çok şık:)
    anlatım için sağol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım umarım yardımcı olur gerektiğinde ;)

      Sil
  7. Bu kullanışlı ponponları yapmak demek bu kadar kolay
    Hem de gayet eğlenceli ve zahmetsizmiş:)
    Çekiliş hedilerini de çok beğendim ayrıca çok zevkli.
    Takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlım çok pratik hem de birçok parti ve düğün organizasyon firması kullanıyor bu ponponları bu aralar çokça...
      Teşekkür ederim canım;)

      Sil
    2. Begüm Hanım, 50 x 200 çok büyük değil mi ? Siz ortadan kestiniz mi 50 x200 'lük kağıdı ?

      Sil
    3. Gördüğünüz büyüklükte bir ponpon için 50x200 kağıdın tamamını kullanmak gerekiyor. Yani bir adet krapon kağıdından 1 adet ponpon yapılabilmektedir.

      Sil
  8. emeğinize sağlık 1 saat nette dolandım en açıklayıcı ve görsel olarakda mükemmel anlatım.teşekkürler...birde GÜL yapımı bekliyorum sizden.:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla çok ama çok mutlu oluyorum;)