Gelin Buketi İçin İpuçları

Gelin buketi için benim tercihim tabi ki her zaman canlı çiçek olmasından yana. Peki canlı çiçekten yapılan bir buket için nelere dikkat edilmeli 

  • Öncelikle sipariş aşamasından başlayalım düğünden 15 gün önce çiçekçinizi seçip görüşmeye gitmelisiniz. Çiçekçinizi seçerken de gelin buketi olarak daha önce yaptıklarını mutlaka inceleyerek karar verin.
  • Sonrasında çiçekçinizle beraber çiçeğiniz için düşündüğünüz çiçeklere, renklere, buketin büyüklüğüne, kurdele uzunluğuna, kurdele renklerine ve kurdele sayısına / yoğunluğuna karar verin.

Eğer konsept ve göz alıcı fotoğraflarınız olsun istiyorsanız çiçeğinizi renkli tercih etmelisiniz. Beyaz çiçekler her ne kadar asil dursa da, fotoğraflarda gelinlikle bütünleşiyor.

Ayrıca çiçek tercihinizde dayanıklı türleri tercih edin. Mesela frezya gibi bir çiçek tercih etmeyin çok çabuk solmaya başlayacaktır. Bu konuda butik gülleri tercih edebilirsiniz. Normal gül türlerine göre daha uzun süre dayanan türleri var.

Buketinizin çapını belli bir büyüklükte tutun bunun nedenini birazdan anlatacağım.

Buketinize 15 gün önce karar verdiğinizde çiçekçinizden seçtiğiniz çiçekten bir adet numune getirmesini ve kurdelelerinizi temin etmesini mutlaka talep edin. Düğün günü bir sürpriz yaşamamak adına...


  • Çiçeğinizin eğer yaz ise sıcakta güneş altında yaklaşık 12 saat dayanması gerektiğini göz önüne almanız gerekiyor. Bunun içinde saplarının uçları açıkta kalan bir buket yerine özel bir apartla hazırlanmış olan bir buket talep edin. Zaten o kısım da kurdele ile sarılıp süsleneceği için aralarında bir fark olmayacaktır görsel olarak. Böylece çiçekleriniz gün içinde susuz kalmadığı için kesinlikle solma sorunu yaşamıycaksınız. Bu nedenle biraz daha ağır olabileceğinden çok da büyük birşey talep etmeyin.
  • Damat, gelinin babası ve damadın babası için de gelin çiçeğinin aynısından yaka çiçeği istemeyi unutmayın.
  • Kuaföre giderken çiçek renginizi de yanınızda götürün ruj renginiz için. Ayrıca gelin ayakkabınıza da çiçek renginizle uyumlu seçebilirsiniz.



Benim buketime gelirsek ben sonya güllerin biraz daha koyu tonu olan butik güller tercih ettim. Altındaki özel aparat sayesinde tam 3 gün boyunca ilk aldığımız andaki gibi hiç solmadan kaldılar. 
İki renk organze kurdele tercih ettim. Çok büyük bir çapı olmasa da yine kol kası yaptım tüm gün boyunca taşımaktan:) Kesinlikle tül detayı istemedim onun yerine alt sırada büyük yeşil yapraklar talep ettim. Sağolsun çiçekçim de benim istediğim herşeyi istediğim gibi uyguladı. Bir de tabi ki gelin telimi çiçekçime bıraktım onu da buketimde kullandı.


Bu da şu an evimdeki kurumuş hali:) Fotoğrafta alttaki aparatı görünüyor.



Bu arada bana sürekli gelin telini nereden bulabileceğini soranlar için diyorum ki çok yakında Vanilya Dizayn'da gelin teli de yer alacak (maksimum 1-2 gün içinde), takip etmeye devam edin sitemizi ;)

http://vanilyadizayn.com/

GELİN TELİ SATIN ALMAK İÇİN: www.vanilyadizayn.com


Yorumlar

  1. Gelinliğin ve çiçegin cok güzelmiş.Bende papatyadan taç ve buket istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. eminim papatya taç ve buket de çok güzel olacaktır;)

      Sil
  2. kuruyunca ayrı bi güzel olmuş...gelin teli detayını bende kullanmalıyım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelin teli çok güzel duruyor hem de bi geleneği insan sürdürmüş oluyor. Ayrıca düğün sonunda telimden parça isteyen de çok olmuştu şimdi saklıyorlar onları çok hoşuma gidiyor :)

      Sil
  3. ah ah bu yazını çok önceden yazsaydın keşke:( benim hayalimdeki gibi olmadı gelin buketim çünkü istediğim çiçeği sipariş etmeyi unuttum,daha doğrusu yoğunluktan 4gün arayla iki ayrı şehirde düğün olunca sipariş vermeyi akıl edemedim,bi de herhalde vardır elinde pembe gül dedim,gidemeyince çiçekçiye,ama sipariş vermek gerekiyormuş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bilsem yazardım canım benim de gelin teli için iş görüşmesi yaparken aklıma bu konuya değinmek. neyse o da sizin nazar boncuğunuz olsun nazar değmesin bir daha size canım;)

      Sil
  4. çoook güzellll:( bam telime dokundun bu yazınla..benim gelin çiçeğim o kadar aceleye geldi ki, eşim bu ulvi görevi eşimin eniştesine vermiş..el elin eşşeğini ıslık çağırarak arar derler ya aynen ole oldu..göz var nizam var bi buket diye getirdiği çiçekler sanki atılmak üzereymiş de son anda vazgeçilip bana postalanmış gibiydi..içimde kalmıştır oyuzden:( kurumus hali de pek güzelmiş..yıl dönümünde yaptırsa eşim tuhaf mı olur:) hehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sen kesinlikle yaptır yıldönümünde tatlım. Hatta bana kalsa yıldönümünde yeniden gelinlik giyer foto çektiririm. Sen çiçek yaptırmışsın çok mu:) içinde kalmasın;)

      Sil
  5. birisi kol kası mı yaptım dedi :) benim çiçeklerimin tamamen soğuk seramikten olduğunu hatırlatmak isterim :) ağırdı mağırdı ama olduğu gibi duruyor çok şükür, yani aile geleneğine döndürsem ilerde kızım torunum falan kullanmak istese aynen kullanabilirler bence :)

    gelin buketinin rengi mükemmel, canlı çiçeği ben de çok severim. iki şehir iki düğün olmasaydı canlı tercih ederdim ben de kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya pardon seninkinin yanında benimkinin lafı olmaz bile :)Ben de geleneğe dönüştürürüm ne yani kızım torunum da kurumuşunu kullansın hem belki yeni moda akımı yaratırız böylece :P

      Sil
  6. Eldivenlerinizde harika.İstanbulda bulabilecegimiz biryer var mi?;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef yok :( ben yurtdışından getirip kendim fiyonk ve kristal taşlarla süslemiştim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Yok ya özlemek değil, gözüme kedi kaçtı...

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 2