Mikrodalgada 6dk'da Brownie

Blogları okurken Madammoda'nın blogunda gördüm ve bir deneyeyim dedim ama bu kadar çabuk denemeyi beklemiyordum. Akşam yemekten sonra sevgilim şimdi bir tatlı olsa ne güzel olurdu aslında deyince dedim o zaman hemen şu ses hızıyla yarışan tarifi deneyeyim dedim. Aslında nasıl olacak, kabaracak mı ki soruları eşliğinde yaptım. Hatta belki olmaz filan ne kadar az zarar o kadar kardır mantığıyla fındık badem filan eklemedim pişirmeden önce üzerine. Tabi onca malzemeyi koyup bir badem koymayınca ne kadar kar etmiş olurdum tahmin edersiniz:)))


Şimdi bu tarifin kolaylıklarına gelince; hazırlaması maksimum 10dk sürüyor. Pişmesi 6dk sürüyor. Soğuması da birkaç dakika alıyor. Fırından çıkandan çok daha hızlı soğuyor. Bir de fırında pişenden çok daha güzel ve lezzetli oluyor çünkü fırında brownie'nin önce üzeri sonra altı en son da içi pişiyor. Fizik kuralları gereği:) Ama mikrodalgada böyle bir sorun olmuyor. Her tarafı eşit pişiyor ve süngerimsi bir kıvamı oluyor;)


Madammoda'nın tarifinde de dediği gibi ben de yuvarlak 25cm çapındaki borcama koydum karışımı. Gördüğünüz gibi yarısını bile doldurmamış gibi görünüyor. Ben de nasıl olsa mikrodalgada çok kabarmaz heralde dedim ama öyle olmadı kabardı borcamın tamamını doldurdu hatta sosunu dökecek yer zor buldum.
Fotoğrafta tarifi arakladığımın kanıtı da arkada çıkmış:) Şaka bir yana tekrar teşekkür ediyorum Madammoda'ya tarif için.

Mikrodalgadan yeni çıkmış sosunu henüz çekmemiş hali...

Bu da en son hali;

Ben üzerini hindistan cevizyle süsledim. Yanına da dondurma konuldu mu süper oluyor:)


Tarife Gelince;
Malzemeler: 3 yumurta - 1,5 su bardağı şeker - 1 su bardağı süt - 1 su bardağı sıvı yağ - 5 kaşık kakao - 1 paket vanilya - 1 paket kabartma tozu - 1,5 su bardağı un
Üzerine isteğe göre badem, fındık, ceviz (cevizi hiç yazasım yok ağzıma bile sürmediğim için:))

Hazırlanışı: Yumurta ve şeker iyice çırpılıp içine yağ ve süt eklenip çırpmaya devam edilir. Vanilya ve kakao da ilave edilip bu karışımdan 1.5 su bardağı sos olarak bir kenara ayrılır. Sonra un ve kabartma tozu eklenip karıştırılır. Yağlanmış kaba dökülür. Dediğim gibi ben 25cm çapındaki borcama koydum ama biraz daha büyük olanı da olabilir. Üzerine çekilmiş ya da file fındık, badem eklenebilir ya da benim yaptığım gibi hiçbir şey eklemeyip en son üzerine hindistan cevizi ekilebilir. Mikrodalgada 6dk.da pişiyor ama bazı mikrodalgalarda 8dk.da pişebiliyormuş temkinli olmak lazım;) Çıktıktan sonra dilimleyip sosunu üzerine döküyoruz.


Dipnot: Mikrodalga kanserojen özellik filan taşımıyor böyle hurafeleri lütfen inanmayın. Bunu da tamamen bilinçli, bilgili olduğum bir konu olduğu için bilimsel verilere dayanarak söylüyorum. Çok da didaktik bir post olmasın diye uzun uzun anlatmıyorum;)
.

Yorumlar

  1. Aşkımmm gel bu yazıyı oku lütfen! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) aşkınıza gelsin o zaman bu post:)))

      Sil
  2. en sevdiğim kek çok da güzel görünüyor afiyet olsun canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol tatlım afiyet oldu bile 2.yi bile yaptık:)

      Sil
  3. Ellerine Sağlık vallahi beni şaşırtan bir tarif :) Ama mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla misafir gelince süper kurtarıcı oldu. 2.yi de misafir gelecek diye yaptım mesela hemen oluverdi ohh süper:)

      Sil
  4. süper gozukuyor valla çok canım çekti:) mikro dalgam yok acaba normal fırınlarda pişebilir mi?
    eline saglık cnm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişer tatlım ben aynı tarifi biraz daha fazla ölçülerle daha büyük bir kapta fırında da yapıyordum. bu mesela 30dk gbi bir sürede pişer fırında;)

      Sil
  5. mikrodalgam oleydiiii brownieler yapeydiiiiimmmm :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açaydımmm gollarımı getme diyeydimmmmmmmmmmm oyyyyyyyyyyyy:D

      Sil
  6. oooh afiyet şeker olsun...
    varsa bende isterim 1 dilim :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var şekerim gel buyur beklerim bir kere daha yaptım tazesi var hatta şu an:)

      Sil
  7. ben geçen gün silikon kek kabusumda acıdım acıdım 1 su bardağı cevizime acıdım atamadım keki o yüzden kırık dökük yedik:D ellerine sağlık canım ben de deneyeceğim bunu çok merak ettim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım ya instagramda gördüm kekini neden öyle olmuş anlamadım. Ben de silikon kalıp kullanıyorum ama hiç öyle olmadı gerçi ben ihtiyatlı davranıp her seferinde yine yağlıyorum. Gerçi bir kere yapın ilk sefer bir daha gerek yok diyorlar ama ben yine her ihtimale karşı yağlıyorum. Sorunsuz çıkıyor.

      Sil
  8. Ellerinize sağlıııkkk :)
    Bizde mikrodalga almasak mı diyorduk?! Şimdi sen böyle deyince alsak mı oldum?!
    Bununla ilgili didaktik bir post beklerim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla evde bütün beyaz eşya, mutfak aletleri bir yana mikrodalga bir yana o kadar diyeyim. hele bir de çalışan kadınsan hayatını müthiş kolaylaştırıyor. benim evde en çok kullandığım elektrikli alet sanırım. Senin için didaktik bir yazı da yazarım:) ama için rahat olsun şu kadarını söyleyeyim radyo dalgası yayıyor sadece ve yiyeceğin içindeki su moleküllerinin titreşmesini sağlıyor bu da. bu moleküller böyle hareket ederek hareketten ısı enrjisi elde ediyorlar. Radyoaktif bir ışıma söz konusu değil. İnsanlar çalışma sistemini bilmediği için çok farklı yorumluyorlar. Öyle radyoaktif ışınla filan ısıtmıyor:)) İnsanlar çok fazla bilim kurgu filmi izliyor sanırım:)))

      Sil
  9. tarifi paylastigin icin cok sagol begüm, ilk defa denedim ve gayet lezzetli oldu :)

    YanıtlaSil
  10. Canım ellerine sağlık. O kekten o güzelim yılbaşı ağacının altında yemek vardı ama :( Bizde de mikrodalga yok. Kansorejen falan diye düşünüp karşı olduğumuzdan değil, evde yer yok. Normal fırında deneyeyim ben o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı tarifi hatta ölçüleri biraz daha fazla daha büyük bir kalıpta fırında da yapıyordum tatlım ben de zaten:)

      Sil
  11. bu tarifi çok merak ediyorum pişmez diye endişe ediyodum kesin denenmeli eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlım pişme ile ilgili bir sorun olmuyor :)

      Sil
  12. Brownie'yi çok severim bende denemek isterim ama kaç derecede pişirdiniz acaba? En yüksek 800 benim mikrodalgada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim mikrodalgam dercesini kendi ayarlıyor o nedenle tam bilmiyorum ama en yüksek ısıya yakın olması lazım diye biliyorum....

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 2

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 1