Nostaljik Fincanlar

Benim ailem 1700-1800'lü yıllarda İstanbul'a yerleşmiş, uzun yıllardır Ortaköy'de yaşayan eski istanbullu ailelerdendir. Bu da haliyle kendi geleneklerinin oluşmasına neden oluşmuş yıllar içinde. 

Ben küçükken her ne kadar sonlarına yetişmiş olsam da bu geleneklerden kısmen hatırladıklarım var. Mesela kahve kültürü, likör kültürü gibi...
.
Bayramlarda misafir gelince ikram edilen baklavalar, tatlılar bizde yoktur mesela. Hatta "Ayıp, tatlı verilir mi bayram ziyaretine gelen misafire yemek vermedik ki" derlerdi:) 

Biz de bayramlarda gelen misafire bol köpüklü bir türk kahvesi ve kahvenin yanında Beyoğlu Markiz Pastanesi'nden alınan Markiz çikolatası ikram edilirdi. Bunlarının yanında da ev yapımı likör verilirdi mutlaka. Likör de ailenin zenginliğini gösteren bir unsur olduğu için herkes kendi maddi gücünü yansıtacak meyvenin likörünü ikram ederdi. Mesela vişne kolay bulunabildiği için vişne likörü daha orta halli bir aileyi gösterirken, muz zor bulanan bir meyve olduğu için muz likörü zenginlik göstergesiydi. 

Ben tabi bu kültürün son dönemine ancak yetişebildim. O nedenle benim için bayram demek Türk kahvesi, Markiz çikolatası, likör üçlüsü demektir. 

İşte o kahveler bakır işlemeli fincanlarla servis edilirdi. Geçen gün babam ve annemle gezerken böyle fincanlar görünce o günlerin anısına almak istedik. 





Artık biz de kendi evimizde kahve-çikolata/lokum- likör üçlüsü yapabiliriz.:)))



Yorumlar

  1. bayramlarda size bi uğramak gerek o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ne demek her zaman beklerizzzz;)

      Sil
  2. fincanlar supermis, kahve icmesi cok zevkli olur bunlardan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçmek için bekliyoruz biz de:))

      Sil
  3. çok güzeller
    eskiyi hatırlamak istediğinde kullanacağın süper bir takım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz:)
      Evde bir nostalji rüzgarı estiririz artık:)

      Sil
  4. Hımm, anladığım kadarı ile eviniz de yakın, ilk bayram da sizdeyim ben o zaman :P
    Fincanlar harika, güle güle mutlulukla kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekleriz bayramda ne demek. Hatta ilk bayramda benim kına gecem de var ona da bekleriz;)

      Sil
  5. bende cok severim böyle nostaljik essalari

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma bayılıyorum ben de böyle şeylere...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Yok ya özlemek değil, gözüme kedi kaçtı...

Ev Bulmak ve Ev Kiraları