Gelin Parası

Bir yaş daha yaşlandıran doğum günümüzü de geri de bıraktığımıza göre yine yine yeniden düğün hazırlıklarına geri dönebiliriz. Böyle biraz ortaya karışık gidiyorum amannn aklıma ne geliyorsa yazıyorum işte:) Mesela aklıma gelin parası hazırladığımız bundan bahsetmediğim geldi.

Şimdi bu gelin parası denen olay ne menem bişeydir derseniz, gelinle damat evden çıkarlarken başlarından atılan küçük paralardır. Küçük küçük kesilen tüllerin içine temsili bir para ve bereket getirmesi için pirinç ile çörek otu konulup bağlanır. Bir de nazar boncuğu ekledik biz.

Benim bundan yaklaşık 20 yıl önce belki de daha uzun bir süre önce kimin düğününden olduğunu hatırlamadığım ama alıp yıllardır sakladığım bir gelin param vardı. Rivayete göre alınıp saklanılırsa saklayan kişiye uğur getireceği, onun da evleneceği söylenir. 
.
Şimdi bu paranın kerameti mi yoksa diyceksiniz ki o kadar yıl kim beklese zaten evlenirdi mi işte onu bilemem biz şimdi haticeye değil neticeye bakalım lütfen. Evleniyor muyum evleniyorum hem daha 30 bile olmadım 28 bitti 29'uma girdim:)))

Bunlar benden sonrakilere uğur getirmesini umduğum gelin paralarım; (fotoğrafta tabi ki hepsi yok sonra aaa bunlar ne cimriymiş azıcık yapmış demeyin yani)



PS: Bu arada şu yandaki sayaca hiç bakmıyorum beni strese sokuyor ya..

Yorumlar

  1. aayyyy ne kaa güzel bi fikirle gelmişsin düğün dünyasına yahu herkes bunu okumalı ve böyle yapmalı şekercim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol şekerim biz de aslında çok yapılan bir şeydir ama pek yapan yok heralde.
      Neyse gelin param evlilik hazırlığı camiasına armağanım olsun:)))

      Sil
  2. Bende yaptım canım,hem evden çıkarken başımızdan serptiler,hemde kına gecemde testinin içine koyduk.Kapış kapış gitti valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin edebiliyorum canım ben kendiminkini kapmaya bile uğraşırım yani bekliyorum kendimden o performansı:)))

      Sil
    2. Hahah ne olur ama :) aa geline bakkk,demelerini duyar gibi oldum :d

      Sil
  3. çok guzel olmuşlar bunlar da :) neyse ben yapmayacagım bısıyım eksık kalsın :p daha bitiremediğim nikah şekerlerim ve gelin çiçeğim beni bekliyor, ben yan tarafa sayaç eklemedim ama beynimin içinde bi ses her sabah bağırıyor bana :) mesela bugu şöyle dedi "Ayçaaa kalk kalk oyalanma 17 gün kaldı " o_O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen ne diyosun deme öyle 17 filan beni de germe:) İstanbulda olsaydın gelir yardım ederdim tatlım nikah şekerlerine. Ben onları yaptım bitirdim allahtan rahatım 270 tane oldular:)
      Ya biz manyağız ama kabul et kendi kendimizi zora sokuyoruz yokkkkk hazır almam hayatta bana özel olacak diye:)))

      Sil
  4. Bunları ilk kez görüyorum,biz çocukken para ve şeker atılırdı bizde üşüşürdük. Aynılarından yapacağım seneye kızımız evleniyor. Çok şey öğrendim sayende, devamını ilgiyle bekliyorum:) Mutluluklar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      Ben de aslında herkeste yapılıyor sanıyordum, paylaşmakla iyi yaptım o zaman:)Ben o zaman her detayı ekleyeyim gereksiz deyip bazılarını koymuyordum:)))

      Sil
  5. ilk kez duyuyorum ben canım:)) baya uğraştırmıştır bunlar sanırım seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım baya bi yaptık ama yarım saatte filan bitti çok uğraştırmıyor. İçine koymak için küçük hafif para olsun diye 1kuruş aradık, çok bulamayınca imitasyon lira koyduk daha hafif oldu. kendi kafamı garantiye alayım dedim ne de olsa kafasına atılacak olan benim:)))

      Sil
  6. ben de nişanmda yapmştım canm çiçekliydi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de biraz daha süslem mi dedim sonra vazgeçtim nazar boncuğu ekledim sadece seninkileri nasıl görmemişim gözümden kaçmış demek ki:)

      Sil
  7. Begüm'cüm, oooo ama sen böyle şeyler yazıyorsun beni can evimden vuruyorsun. Çok güzel olmuşlar canım, gelip bi tane kapmam lazım kapıda, umut dünyası evde kalınca benim gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman düğün günü bekliyoruz seni kapımıza gelip her birşeyden kapman için şekercim;)

      Sil
  8. çokk güzell heyecanlar bunlarr:)
    mutluluğunuz daiim olsun.

    merhabalaar:)
    ne cici bir sayfa bu böylee..
    emeğinize sağlıkk.
    takipçinizim.
    bende beklerim sayfama.
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)))
      Evet zor ama çok keyifli bir dönem.
      Ben de takipteyim artık;)

      Sil
  9. ilk defa duyyorum ama güzel birsey :))

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Onları devamı da var belki eklerim bloga bunlar benim yaptıklarım bir de Berk'in annesinin hazırladıkları var:) Baya bereketliyim anlayacağın:)))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Yurtdışına Taşınma Kararı Almanın Duygusal Yönü

Gelin Telim Olmadan Asla