Rembrandt ve Çağdaşları

    Nişanlımla davetiyelerimizi seçip siparişini verdiğimiz gün (davetiyelerimizden başka bir postta uzun uzunnn bahsedeceğim:)) şöyleee bir boğaz havası alalım diyip Emirgana doğru uzandık. Sabancı Müzesi'nin kapısının önünden geçerken sevgilim hadi gel bu sergiyi gezelim dedi ve girdik. İyi ki de demiş ben çok beğendim eserleri hatta ışığın kullanımının kusurluğuyla ilgili şimdiye kadar en çok etkilendiğim eserlerdi.
.


    En beğendim tablolardan bulabildiklerimi ekledim:

                                                                                              -David Leeuw Portresi-


                                                                 
                                                                                                     -Aşk Mektubu-
Eklediğim resimde pek belli olmasa da tablonun orjinalindeki ışığın kusursuz resmedilişi insanı gerçekten çok etkiliyor. Kesinlikle görülmeli...



-Müzik Dersi-
Bu resmin orjinalindeki renklerin canlılığını gördüğümde tabloya resmen yapışıp kalmıştım...



                                                                                    -Herengracht'ta Altın Dönemeç-
Amsterdam Herengracht'taki kanalın inşası resmedilmiş.



                                                          -Leidenli Fırıncı Arent Oostwaard ve Eşi Catharina Keizerswaard-
Bu tablonun hikayesi çok ilginç gelmişti. Resimdekilerin önce fırıncı ve eşi olduğu düşünülse de aslında bu kişiler yeni evli bir çift ve düğünleri vesilesiyle bir tablolarını yaptırmak istiyor ve böyle bir konsept tasarlıyorlar. Bugün düğün hikayesi fotoğrafçılığının o günkü karşılığı heralde:)
Biz de mi düğünden sonra fırıncı konseptli yağlıboya tablomuzu yaptırsak :)))



Kesinlikle gezilip görülesi bir sergi... son gün 10 Haziran !!!

Yorumlar

  1. harikaymış
    benden rembrandt'ın anatomi dersine hastayım:)

    YanıtlaSil
  2. bildiğim kadarıyla o ilk grup potresi resmisiydi rembrandt'ın.
    resimleri yakından görünce mükemmelliklerini daha iyi anladım.

    YanıtlaSil
  3. bende 23 nisanda gitmiştim bu sergiye ..gerçekten çok beğendim çok güzel eserler ..sabancı müzesinin bahçeside bir harika :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sabancı müzesinde sergi oldukça gitmeye çalışıyorum ben de...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Yurtdışına Taşınma Kararı Almanın Duygusal Yönü

Gelin Telim Olmadan Asla