Nikah İşlemleri İçin Yol Gösterici Bilgiler...

        Bahsedecek çok şey var ama önce şu sıralar bizim gibi evlilik hazırlıkları yapanlara rehber olması için henüz 1 ay önce yaptığımız nikah işlemlerinin nerelerde nasıl yapıldığından bahsedeceğim.
.

Gerekli Evraklar
  1.  Nüfus kayıt örneği 
  2.  Sağlık raporu 
  3. 6 adet fotoğraf
  4. Nüfus cüzdanın aslı ve fotokopisi



Şimdi bu evraklar çiftin her ikisi için de hazırlanmalı fakat bizim gibi ayrı şehirlerde yaşayan bir çiftseniz ve kimse tam olarak nasıl yapılacağını söylemişse biraz sıkıntılı olabiliyormuş. Şöyle ki ben İstanbul'da yaşıyorum, sevgilim Ankara'da ve bu da yetmiyormuş gibi nikahımızı ikimizin de ikamet etmediği Şişli'de yapmak istiyoruz:)

Nüfus kayıt örneği, oturduğunuz ilçenin nüfus müdürlüğüne gidiyorsunuz (genelde kaymakamlığın içindedir) hiçbir ücret ödemeden birkaç dakika içinde belgenize kavuşuyorsunuz.

Sağlık raporu için, ben İstanbul'da aile hekime gitmeden evimin yakınındaki bir tıp merkezine gittim bir akciğer grafisi çektirdim, kan grubu kartı ve Anti HIV, Anti HBs, HBs Ag, VDRL için kan tahlili yaptırdım. 75tl ödedim ve hepsini yaptırmam ve sonuçlarını almam 30dk sürdü. Daha sonra aile hekimime gidip raporumu aldım. Tüm bu tahlilleri sağlık ocağında ücretsiz yaptırıp grafiyi verem savaşta 10tl'ye çektirebilirsiniz. Ama bikaç gün sürebiliyor.
Nişanlım Ankara'da bu tahlilleri ve akdeniz anemisi (talasemi testini benden istemediler) testini devlet hastanesinde ücretsiz yaptırıp sağlık raporunu Anne çocuk sağlığı merkezinden aldı. Ondan akciğer grafisi istemediler.

Sonra bütün evrakları hazırlayıp her ikimiz de ayrı ayrı oturduğumuz ilçenin nikah dairesinden izin belgesi aldık. Bu aşamadan sonra başvuru için bizzat nikahın kıyılacağı ilçeye gitmeye gerek yok, aileden biri de gitse olabiliyor ama ben soyadımı korumak için dilekçe dolduracağım için kendim gittim. 60tl cüzdan bedeli ödeyip Şişli'ye başvurumuzu yaptım :)



Artık resmi olarak da bir nikah günümüz hatta saatimiz var :))

Yorumlar

  1. Bende evlilik hazırlıkları yapıyorum çok yararlı oldu :) bizde aynı şekillerde farklı illerdeyiz biraz uğraştıracak sanırım belgeler :) Mutluluklar diliyorum şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım:) Size de mutluluklar;)
      Ayrı şehirlerde olmak zor, kolay gelsin şimdiden...
      O şehrin istediği belgeyi bu şehir istemiyor filan neyse umarım sorunsuz halledersiniz canım...

      Sil
  2. siz bu yazıyı yazalı çook uzun zaman olmuş ama şu an bana o kadar yardımcı olduki teşekkür etmek istedim:) zaten ayrı şehirlerde olmak ve bi yandan düğün hazırlıkları yapmak çok zorken bide bu konuda hiçbir yerden sağlıklı bilgi alamamak kafamı çok meşgul ediyordu.sayenizde artık izlenecek yolu biliyorum nasıl rahatladım anlatamam.çook teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum :D Bunca zaman sonra bile işinize biraz da olsun yaradıysa ne mutlu. İnşallah kolaylıkla geçer bu süreç çok mutlu olursunuz :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Yurtdışına Taşınma Kararı Almanın Duygusal Yönü

Gelin Telim Olmadan Asla